Monday, April 24, 2006

Nature: Ribena berries

Spotted this at the Gaya Street Sunday Market.


What the...

Ribena berries??!!

I mean, what in the world are these things anyway?

From memory, Ribena berries are nothing like the spikey puffer fish-ish looking thing in that basket. They should be ROUND, PURPLE, cute and adorable… like on the Ribena drink advertisements, that is.

12 Comments:

At April 24, 2006 6:31 PM, Anonymous yuki said...

Those u see in the market must be the ugly twin.

Yes, as far as i know they are cute, round and adorable, sitting in my fridge!!

 
At April 25, 2006 11:01 AM, Anonymous smashpOp said...

so the ads have been folling us all these while?

 
At April 25, 2006 12:18 PM, Blogger Johanna said...

Hahaha! Ah...the Ribena Berries.. Brings back a lot of memories. You know, I used to make the drink and freeze it. Ice Ribena Popsicles = Bliss of Childhood.

But if those spiky things are REALLY the Ribena fruits, then yes, we've all been cheated.

Nasty looking....

 
At April 25, 2006 8:09 PM, Blogger Jo said...

hahaha...ribena berries revolution..
try out vodka ribena..nice..:P

 
At April 25, 2006 10:04 PM, Blogger domestic rat said...

Ha... shld buy some to try!

I did a post sometime back about Singaporeans' (those based in China) fascination with Ribena.

 
At April 26, 2006 8:26 AM, Blogger .k. said...

i have this habit of always trying to figure out what the cancelled word reads, when i see signs like this.

;p

 
At April 27, 2006 12:03 AM, Blogger Kurios1978 said...

I was kinda wondering what everybody thought too, when I first saw them... "What the"

Anyway, yeah... K, good catch. I really DO wonder now, what the words are????

 
At April 27, 2006 12:02 PM, Blogger Johanna said...

Could be a misspelled 'Fruit' or 'Food' I think there's an 'o' in there...

 
At June 18, 2006 7:43 PM, Blogger NahDeeAhh said...

I have a strong feeling that crossed out word is 'Foot'.

Look closely.
Hahaha.
Gotta love Gaya Street.

 
At September 10, 2011 8:41 AM, Blogger witena said...

These fruits are called sorrell in Jamaica, they are very nutritious and packed with vitamin C & antioxidants. They can be blended with ginger and sweeetened with sugar to make a nice juice,whisky or rum can be added for flavour. These are very important in our culture especially at Christmas where it is served with our Christmas pudding.It can also be prepared by boiling the water then put in the fruit cover it and alllow it to draw...........please try it u'll be happy u did

 
At November 08, 2011 1:13 AM, Anonymous Anonymous said...

sweet sweet sorrel......people are so unscrupulous....

 
At September 04, 2012 9:02 AM, Anonymous Anonymous said...

YUp, these are Sorrel alright.

 

Post a Comment

<< Home